Det här med att fylla år


Om 10 dagar, den 13e april, fyller jag 19 år.

Förra året var jag vid den här tiden i Thailand och jag firade nog den bästa födelsedagen i mitt liv. Trettonde april är nämligen Thailands nyårsdag och hela landet hade vattenkrig. Jag spenderade dagen, från klockan 10 till klockan 17 med att kriga med allt och alla. Halva den tiden satt jag på en moped tillsammans med två thailändare (massagetanten och hennes dotter) och åkte runt i flera timmar och vart måltavlor för andra glada thailändare som kastade isande vatten på oss.
     Efter att ha blivit tvingad att gå och sova siesta (jag däckade direkt) så klädde jag på mig för att gå ut och äta middag men möts av familj, nyfunna vänner från hotellet och våra massagetanter. De hade lyckats annordna en överaskningsfest på hotellträdgården. Gissa om jag vart glad!  Jag fick massa fina presenter av alla, hur länge hade vi kännt varadra liksom? Jag blev rörd av att folk ens ville komma! hur som helst, det var den roligaste och mest händelserika födelsedagen i mitt liv och jag blir förvånad om någon lyckas göra den bättre!


Tillbaka till verkligheten... 19 är kanske inte en så märkvärdig ålder egentligen, men jag känner mig inte som en nittonåring. Jag skulle säga sju, åtta år sådär. Fast en smart sju, åttaåring vill säga!
Aja, hur som helst, det blir sista året som tonårig sen måste man börja se över sitt liv lite om vad man vill göra. Jag har redan en del saker planerade den kommande tiden så det är skönt. Sen har jag en jävla massa saker jag vill göra men som jag inte kommer att ha tid till.

När man fyller får man tårta och presenter. Det är ju mysigt men sanningen att säga är att jag inte bryr mig så där hejdlöst mycket om sånt. Jag blir glad för ett grattis och en kram. Men för att önska mig något så är väl det här min önskelista

- Ett äventyr
- En kamera
- Ett jobberbjudande till sommaren
- Pengar behövs ju alltid

Så glöm inte 13 april!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0