Ensamhetens för- och nackdelar


Nu har jag varit ensam hemma i typ åtta dagar, och jag ska vara själv i en vecka till. Min mor och min lillebror befinner sig nämligen på semester i Thailand. Innan de åkte tänkte jag på hur lugnt och skönt det skulle bli.
Här är en lista på alla de positiva saker med att vara ensam hemma:

- Jag kan äta vad jag vill, när jag vill
- Jag behöver inte säga till om jag ska ut eller inte kommer hem för natten
- Jag kan gå på toaletten med öppen dörr utan att oroa mig för lillebroshans kompisar
- Jag kan gå omkring naken utan att bry mig
- Jag kan bjuda hem folk hur jag vill
- Jag kan sova i mammas dubbelsäng- Jag kan rota bland min lillebrors saker
- Jag har makten över TVn
- Jag kan spela hög musik utan att  någon klagar

Men det finns en del saker jag inte tänkte på innan de åkte eller en del saker som helt enkelt ar gått över styr:

- Jag måste laga maten själv och när den tar slut måste jag införskaffa nya matvaror
- Jag har blivit för lat för att laga mat (allt som tar över två minuter är förlång tid)
- Jag har blivit för lat för att ens klä på mig kläderna om jag inte måste (kul när morfar kommer på besök liksom)
- Jag kan göra vad jag vill, men jag vet då att jag det inte kommer att fixa sig självt
- Jag måste tvätta, diska, handla och städa själv
- Jag vet att jag kommer se ut som ett spöke när familjen kommer hem igen, kul

Jag måste nog medge att det är ganska skönt att bo hemma.
Nu måste jag ta hand om tvätten och sedan gå och handla innan ICA stänger. Middagen tänker jag inte ens lägga ner en tanke på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0