krig i vår tid

Idag satt jag på en filt i solen på skolgården tillsammans med några skolkamrater. Runt oss seglade fiskmåsarna omkring i luften och skrek. Jag gillar inte att fåglar flyger över mig eftersom jag är helt övertygad om att de bajsar på människor med flit. Men efter ett tag släppte mina misstankar och jag njöt av sommarvärmen istället.
Ni kan ju bara gissa vad som hände sen. Ett satans befjädrat kräk bajsade på mitt ben. Visst var det än prick med en diameter på tre millimeter som jag lätt kunde torka bort på filten, men i alla fall!

Jag förklarar krig! Vi måste visa vart skåpen ska stå, att vi inte tolererat att bli bajsade på.
Vem är med mig? Tillsammans kan vi förinta de små liven.

Kommentarer
Postat av: F

Haha jaa, en repris på Mao's kriget mot sparvarna!

2008-04-27 @ 13:11:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0