Skägg-Morgan

Det är ju kul det här med namn. Många av oss har synnerligen vanliga namn, men sen finns det ju de som sticker ut lite från mängden. Jag sitter i skolans skrivstuga och lyssnar på när några pojkar söker upp massa namn och det är svårt att inte skratta när de läser upp namn som "Skägg-Morgan" och "Dunder Per". Vilken människa döper sina barn till sånt? Okej just Skägg-Morgan och Dunder Per kanske är namn som personerna själva har valt att kalla sig för men det finns ju faktiskt stört fula namn också.

När vi nu kom in på det här med att döpa sina barn kom jag på en grymt rolig historia som min pappas kompis Pepps berättade för mig. Historien handlade om hur han fick sitt namn Per-Ola.

Det var såhär att hans pappa hette Per-Ola och tyckte själv inte särskilt mycket om sitt namn. För att ta fram det roliga i denna historia så döpte han kort och gott sin son efter sig själv för att det var så jäkla fult. Jag vet ju förståss inte om denna historia är sann eller inte, men när han berättade den så skrattade jag tills det krampade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0