Snälla stanna

Idag läste jag i Metro att allt fler ungdomar skolar nu när solen kommit fram ut vinterrusket. Förstår väl vem som helst? Jag tror att alla elever seriöst överväger att inte gå till skolan eller skita i att gå till lektionerna efter lunch när det är sånt här väder. Personligen valde jag att gå hem tidigare från min fotolektion, jag sa att jag skulle ut och fotografera. Det ska jag göra också, men en annan dag.

Det är för bra för att vara sant. Varje morgon nu den senaste veckan har jag oroat mig för att jag har för lite kläder på mig eller i alla fall för tunn jacka. Men det har jag inte! Det bästa av allt är att alla är så himla glada hela tiden, en kvinna kom idag in på Peppe's Café och gjorde någon form av glädjevårskrik.
Sen känns det som att alla bekymmer är som bortblåsta och man stressar inte upp sig lika mycket för skolarbeten, även ifall det är ganska mycket att ta tag i nu i slutet.
Men som sagt är det för bra för att vara sant och jag väntar bara på att vindern ska vända tillbaka till det ruskiga äckliga vädret. Men kanske är sommarn här för att stanna, jag hoppas verkligen det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0