vardagshjälte


Igår skulle jag platta håret och detta slutade med att jag råkade kortsluta halva lägenheten. Jag förlorade tv:n, internet, telefonen, hallbelysningen och belysningen i min mammas rum.  Jag tänkte "tur att jag går tekniklinjen och kan hantera situationen." Men det gör jag ju inte, så jag använde mig av de tekniska medlen jag hanterar, nämligen mobilen, och ringde min käre morfar som kan allt. Efter att ha skruvat och sånt i proppskåpet kunde vi kostatera att jag faktiskt behövde nya proppar.

Hur slutade det här tänker ni nu?

Jo jag drog på fest och vart kalasfull och tänkte inte mer min svarta lägenhet. Kom hem och gick och la mig runt 4 kanske. Klockan 8.30 väcks jag av att min morfar knackar på min sovrumsdörr och säger att han har fixat problemet. Jag märker att jag faktiskt fortfarande är full och sluddrar något, sen går jag upp och förser mig med diverse information om proppar, Ampere, Volt  och Watt.. det var intressant men jag kommer typ inte ihåg något om någon skule fråga nu.. Sen så ville han visa mig vad som orsakade kortslutningen, inte i lägenheten, utan i min plattång. Han totaldisikerade den, det var kul.

Jag får nog lägga till en plattång till min önskelista tror jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0