Veckoschema

Jag har en så konstig känsla i kroppen som inte riktigt går att förklara. När jag kollar i min kalender så ser jag egentligen bara en helchill vecka som kommer, men endå känner jag mig typ som ett mess, eller jag rättare sagt förbereder mig på att känna mig som ett..

Här följer en utförlig redovisning på det som jag för tillfället vet kommer att hända under de kommande dagarna.

Måndag
Skola på dagen. Studentskiva på kvällen. Massa gamla kompisar från högstadiet ska dit. Det blir helkul!

Tisdag
Är förhoppningsvis inte bakis.
Skola på dagen, börjar 8.30. Måste gå lite innan lunch för att dekorera en restaurang (Polstjärnan) på Sveavägen från klockan 12 och frammåt. Klockan 18.00 ska jag ha en extraträning i Baladi Trumsolo eftersom vi inte är klara med koreografien än. Direkt efter det så ska jag åka till Lejonbacken för att uppträda på en skiva och sedan ska jag ju självklart stanna kvar och festa!

Onsdag
Är förhoppningsvis inte för sliten.
Mösspåtagning, that's it! Men vad det innebär för kvällen vet jag inte än, men jag anar ju något i alla fall. Om inget händer med skolan så är det ju trots allt Valborg.

Torsdag
Ledig från skolan. Kan sova ut ett tag, men ska runt kockan 12.00 vara på en annan restaurang i Solna och dekorera och fixa. Sen på kvällen vet jag nog inte, men jag kommer väl vara ganska så sliten vid det här laget.

Fredag
Ledig idag också.
Oriental Dancefestival böjar - jag ska jobba och serva gäster och ta hand om artister som ska uppträda och uppträda själv. Det kommer bli super kul men kaos och så himla stressigt!

Lördag
Klockan 10.00-12.00 tar jag min första workshop, dubbelslöja.
Klockan 12.15-15.15 tar jag ännu än workshop, baladi trumsolo.
Mindre än fyra timmar senare ska jag vara klar för att jobba på samma sätt som dagen innan, men nu ska jag se till att de som ska delta i kvällens stora danstävling inte tjuvlyssnar till den låt de ska dansa till eftersom de ska improvisera till trummor. Sen ska jag uppträda uppträda med min dansgrupp också.
Efter det är det fest till klockan tre på morgonen, kommer jag orka? Jag tror inte det, men jag är inte så säker på att jag kommer att få gå hem.

Södag
Det här är sista dagen för festivalen och jag tar min sista workshop klockan 14.30-17.30. Sen ska jag hem och däcka!

.
För att sumera kommande veckan så kan jag konstatera att jag kommer att gå två dagar i skolan, men komma till skolan om två veckor och vara totalt utsliten. Jag kommer knappt ha tid att sova och ännu mindre tid till att trycka i mig mat. Och kommande vecka dansar jag ju inte heller de fem dagar jag brukar, hur skulle det då ha gått runt?
Men jag är ju en kvinna i mina bästa år och ska utan några som helst problem klara av det här.
.
Pappa, oroa dig inte. Jag har läget helt under kontroll.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0