En oväntad kväll

Som ni kanske märker så är klockan cirka kvart över fyra när detta inlägg skrevs. Det beror på att jag nydlien kom innanför dörren. Jag har haft en makalöst lång dag.

Det hela började med jobb mellan 10.30 och 16.00. Efter det skyndade jag mig hem, och snart kom även mor min hem. Ungefär en timme senare skulle jag vara i stan för att möta min vän Sam. Vi gick en promenad och fikade. Jag åt blåbärspaj.

När Sam var tvungen att åka hem ringde jag min vän Adam för att se vad som var på gång för kvällen. Trio minuter senare var jag vid hans port på Söder och vi skyndade iväg mot en villa Mälarhöjden. Där väntade en kräftskiva med obskyrt störda, men ändå sköna människor.

När tiden närmade sig midnatt beslutade vi oss för att bege oss vidare. Men idéerna ledde till olika håll. Efter mycket om och med åka tre av oss till Dovas City där vi hookade upp med lite annat metal folk, bland annat min vän Rasmus. Men det stället stängde klockan ett, så vi begav oss vidare för att möta upp de vänner vi skiljdes ifrån.

Vägen ledde oss till Odenplan, till Hot Company. Det var inte särskillt mycket folk, men vi dansade och hade det kul. Det mest oväntade med det stället var att jag kände bartendern. Han bjöd mig på supergoda drinkar.

När vi vart utslängda vid tre gick vi till närliggande BK, sedan bar vägen oss hemmåt. Det bästa ar att alla av oss hade flyt med att tajma sina tunnelbanor.

Kul kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0