Ibland är det jobbigare än vanligt, men det är det värt

Nu har jag precis slutat jobbet.
Idag var det något jobbigare än vanligt.
Orsaken till det var att jag var på Hildas Gitarrs sista spelning, hamnade på Vikingbar där jag drack lite vin och lite Cosmpolitan, och hamnade tillslut hemma hos trummisen. Där lekte vi sanning eller konka. Höjdpunkten var nog när min vän fick tån avsugen. Eller när jag fick strula med snyggaste killen som gick i min klass. Nej, tån var nog snäppet bättre.

Jag sov över hemma hos min vän Emilie eftersom jag inte orkade gå hem, och tunnelbanan hade slutat gå för timmar sen. Vi somnade väl omkring halv fem skulle jag tro, efter grymt efterlängtad mat.

Klockan stod på nio, och när jag vaknade och ställde mig upp var det som om jag stod på en båt. Detta tycker jag är något konstigt med tanke på att jag faktiskt bara drack två glas vin och sippade lite på en drink.

Ett tag kände jag att jag bara ville falla ihop när ruschen var som häftigast, och idag var det verkligen mycket folk! Men jag åt lite och jobbade vidare. Men jag kan inte säga annat än att det var värt det till tusen. Jag hade så kul igår. Det kom över hundra personer för att se på HG, och alla trängdes inne på Stampen. Jag stod längst fram. Alla sjöng med. Det var bara helt fantastiskt obeskrivligt bra. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0