Kan du hjälpa mig?

Om någon som läser det här kanske har någon av dessa böcker, så kan vi göra en deal. Jag tror det vore det bästa för mig. Kursen börjar om en vecka, så jag måste sätta fart.

Litteraturlista
 
* Civilrätt - Agell, Malmström, upplaga 20, 2007
* Process- och straffrätt för juridisk översiktskurs - Heuman, upplaga 21, 2007
* Bolagens rättsliga ställning - Hemström, upplaga 7, 2007
* Ekonomiska föreningar - Grosskopf, upplaga 6, 2003
* Europarätten. En introduktion till EG-rätten ich Europakonventionen - Nilsson, Lundberg, upplaga 2, 2006
* Marknadsrätten - en introduktion - Nordell, upplaga 4, 2008
OBS! Den nya upplagan är inte ute än men förväntas komma under hösten.
* Marknad & Myndighet - Nerep, Warling-Nerep, 2006

* Författningstext. Författningstexten används i den omfattningen det hänvisas till den i kurslitteraturen. Lagboken bör inte vara äldre än 2006 års utgåva.
Det finns ett flertal författningssamlingar som kan användas, t.ex.
--- den blå lagboken (Sveriges Rikes Lag, Norstedts Juridik),
--- den röda lagboken (Sveriges Lagar, Thomson Fakta) eller
--- den gröna lagboken (Svensk lag, Iustus Förlag).

* Studiematerial i Juridisk grundkurs - Grauers, Martinsson, upplaga 17, 2006
* Juridikens termer (frivillig men användbar bok) - Bergström m.fl. upplaga 9, 2002
* Skrivningskompendium i Juridisk översiktskurs - Tillhandahålls av Juristernas bokhandel
* Rollspelsinstruktion till rättegångsspel - OBS! Gäller endast de grupper som har rättegångsspel som creditmoment

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0