Litauen, dag 5

Vaknade tidigt, för att gå ner och simma i hotellpoolen med Karolina. Det vi glömt var att tiden var en timme före. Alltså vaknade vi kanske vid 10, istället för 9.
Sedan åt vi frukost och gick upp och gjorde oss redo för dagen. När vi var klara flyttade vi ner våra väskor till pappas och Marinas rum. Pappa skulle nämligen åka hem och vi tjejer skulle ha hela Palanga för oss själva. Eller något sånt.

När pappa åkt gick vi ner till stranden där vi solade och badade, men efter ett tag började det småregna och molnen vart allt mörkare. Då gick vi hem till hotellet igen.



Efter siestan tog vi taxi till så kallade "Tivoligatan" där vi åt middag och sedan gick på konsert. Det var en Litauisk tjej som hette Simona som sjöng. Jag vet inte riktigt hur känd hon var, men folk sjöng med i hennes sånger i alla fall.

Under konserten fick jag mig min första beundrare. En man som inte förstod att jag inte kunde litauiska eller ryska, och engelska var väl det sista han kunde. Hur som helst, jag fick en ros och jag gav honom mitt mobilnummer. Eller det var vad han trodde. Jag gav min kusins bästa kompis nummer istället. Det gjorde hans dag.



Efter konserten och de avslutade drinkarna gick vi ut på gatan vandrade till den stora bryggan och avslutade kvällen med att åka två olika åkattraktioner. Det var kul. Men innan vi kunde åka någon av dem var vi tvungna att leta upp en toalett. Karolina ville inte riskera att väta byxorna under åkturerna. Jag måste ändå säga. "Man, we're spoild in Sweden!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0