Litauen, dag 8

Denna dag var en torsdag och jag vaknade klockan sex. Efter denna dag hade jag allt svårare att sova på morgonen, vilket i för sig inte nödvändigtvis är en dålig sak.

Hur som helst, denna dag gick vi alla upp relativit tidigt för att gå till stranden, det var hyfsat väder.

Det finurliga med Palangas oerhört exotiska sandstrand var att den var uppdelad i olika delar. Närmast där vi bodde var en helt vanlig del, men fortsatte man någon kilometer norrut kom man till en kvinnodel, sedan kom en dubbeldel igen och efter det kom en mansdel. Vi bestämde oss för att gå till kvinnodelen.

Att entra denna del var som att gå in i en annan värld. Det var nakna kvinnor vart man än såg. Inte bara låg de och stekte, utan nej, de gjorde gymnastik och andra övningar. Nakna. Sen fanns det små stånd där man kunde gå och köpa BH:ar och trosor. Jag kunde först inte tro mina ögon, men även mitt sällskap droppade snart bikiniöverdelen så att brösten kunde få en annan färg än likblek för en gång skull.



Ni uppmärksamma personer såg direkt tanten som står i bakgrunden på fotot av Karolina. Det där var liksom inte en ovanlig syn, inte på den stranden. Man vande sig ganska snabbt, men kul var det. Fast det roligaste var när turister råkade komma fel och skulle korsa stranden. Plötsligt var de liksom omringade av nakna kvinnor, eller valrossar. (Det var mest de äldre som inte hade någon skam i kroppen)

Reaktionerna var olika från man till man. Vissa tittade rakt ner i marken, andra vände och vissa kunde inte hålla sig för skratt. Själv skrattade jag hjärteligt åt de skamsna männen. Nästa bild är en fötydligande bild av "Karolina-bilden".
Frågan är nu. Hur skulle ni reagera om ni såg det här?


Efter strandbravaderna gick vi hem. Jag och Marina bestämde att hyra cyklar ett tag, och vi var ute i två timmars tid. Det var oerhört befriande att faktiskt göra något som gjorde en fysiskt utmattad för en gång skull. Förts cyklade vi i skogen och sedan på stranden. Där hittade vi en fisk som vi sedan åt till middag. Eller okej, det gjorde vi inte, men tanken slog mig.


Efter cykelturen chillade vi hemma ett tag, jag däckade i någon timme. Sen bar det av med en galen taxichaufför till en restaurang där Marinas släkting jobbade. Vi fick god mat och fick smaka på en dryck som hette Gira, det var gjort på bröd.




Efter maten, var vi alla fyllda till brädden. Vi åt mer denna dag eftersom där Marinas släkting enbart får 4 % av vad hon säljer per dag.
Var det kanske dagens goda gärning?
Hur som helst, vi åkte med samma taxichaufför hem och innan han kom hann vi ta lite fina bilder. Ifall vi skulle dö på vägen liksom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0