Litauen, dag 9

Eftersom det ryktades om att det skulle bli riktigt varmt denna dag, gick vi upp ganska tidigt för att komma iväg till stranden. Vi gick åter igen till kvinnoplatsen och där låg vi och stekte oss och tog svalkande bad. Allt var frid och fröjd. Trodde vi. Ganska snart efter att vi lagt oss insåg vi att det blåste ganska rejäla vindar. Det sved nästan på huden när sanden kom farande. Till en liten hjälp byggde vi som en skyddande mur, men det var inte tillräckligt. Istället offrade jag och Karolina chansen att få färg i ansiktet, och gjorde oss till sandmän istället.

Jag tyckte att det var kul att leka sandman, men det var inte ens en fjärdedels miljondel så kul som det var att fota dessa skönheter. Jag väljer att kalla dem för strandade valar. Jag hoppas ni kan förstå varför.

Vi gick faktiskt hem redan vid 14.00, och lite hade vi nog alla bränt oss. Men röd är ju också en färg. När vi kom till rummet vilade vi oss och drack lite drinkar under tiden vi gjorde oss snygga.
Innan middagen gick vi en liten promenad och kollade på lite olika små sevärdigheter som fanns lokalt. Marina berättade historier för oss och hänvisade till olika platser som vi gick på. Under resans gång var hon nästan som en reseledare/guide, vilket var kul eftersom vi fick ut mycket mer av resan än vad vi skulle fått annars.

Till middag åt vi på någon kul restaurang där de hade en standup-komiker, men eftersom det var på Litauiska så skrattade vi lite efteråt eftersom Marina var tvungen att tolka.
Under middagen satt det ett tiotal killar vi ett bord tvärs över restaurangen som flirtade med oss. Vi flirtade tillbaka lite, och fortsatte ha kul i vårt eget lilla sällskap. Efter ett tag kom tre av killarna och slog sig ner vid vårat bord och snart var de fem som trängdes om platser. Då flyttade vi till deras bord och supandet började. Vodkaflaskan roterade och shotarna vart många.

Vi hade faktiskt ganska kul, eller jättekul. Killen i gul t-shirt var en jävla kåtbock som hade en "broken english". Honom skrattade vi väldigt mycket åt, inte med. Vi satt där och efter att vi avslutat allt drickande så gick vi till affärer för att köpa lite vodka som vi skulle ha på grabbarnas rum. (En vind de lånade hos en gammal dam). Där satt vi fram tills dess att klockan närmade sig halv fyra på morgonen. Egentligen finns det lite PG-13 historier att berätta om denna kväll, men jag väljer att utesluta dem. I alla fall för nu.