Mina egenskaper 2

Imorgon får jag veta hur min kommande framtid ska se ut. Det känns riktigt skönt måste jag säga. Att leva i ovisshet är inte riktigt min grej, och vad gör man då när man oundvikligen tvingas göra det?

Jag kan i alla fall berätta hur jag gör.
Jag bokar upp mig, startar nya projekt och ingår i nya avtal.
Vad händer sen när framtiden kartläggs?
Jo, jag inser ganska snabbt att jag tagit mig vatten över huvudet och kommer att få slita som ett djur för att få tiden att räcka till. Oftast gör det det, lyckligtvis.

Tanken slog mig. Jag gör detta varje ny termin. Och aldrig lär jag mig. Trodde det var en fas man har när man går i skolan, men nu gör jag inte det längre och ändå gör jag samma grej. Fast tre gånger värre.

Hur som helst. Imorgon ska jag på reservupprop på Universitetet. Då får jag veta om jag får platsen i kursen Handelsjuridik, som jag vill läsa. Jag hoppas jag får platsen. Grejen är bara att jag har tappat bort lappen med all information.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0