Mina egenskaper 3

Ikväll när min bror kom hem sa jag enligt rutin "Hej sötis, har du godis?"
Vanligtvis har han inte det, men denna kväll var annorlunda. Egentligen var jag inte sugen, men nu när jag frågat var jag tvungen att smaka lite.

Det slutade med att jag fick hela påsen, det var inte så mycket kvar liksom. Bara det äckliga som ingen ville äta. Men jag åt glatt. Sen slog tanken mig. Jag har en manisk tanke som slår till ibland.

Jag brukar äta halva godisen och lägga tillbaka den andra halvan. Jag vet inte varför, men det är bättre än från mina tidigare dagar, då jag tog en tugga och slängde resten.

Men i alla fall, jag har tänkt på anledningen till mitt handlande.

Jag kom fram till att det till en början bara var för att irritera andra. Att få mig ett gott skratt då det låg en halv ferraribil i påsen som tillhörde någon annan, eller i skålen som stod på vardagsrumsbordet. Bara att få en glimt av den där uppgivna blicken då personen inser att dödskallens svarta sida är borta.

Ett tag senare tittar jag ner i min egna godispåse och inser att alla godisar som ligger i påsen är halva. Detta innebär att jag skapat mig en dålig vana. Fast jag gillar den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0