Något annat

Det gick inte snabbt att skriva mina resememoarer på denna blogg, så jag kommer att skriva fortsättningen någon annan gång. När jag känner för det. Det bästa har inte kommit ännu.

Istället tänkte jag berätta hur jag gick från arbetslös till arbetande på två minuter.
Jag jobbar för tillfället ideellt på Ung08. Jag hjälper polisen. Fast egentligen sitter jag för det mesta och skapar mina egna på kreationer gjorda av ull. Jag har gjort ett äpple, en kanin, en sköldpadda och en iPod-hållare. Jag börjar bli skillad faktiskt. Eller nördig, det kanske är samma sak? 

Men hur som helst, i tisdags åt jag och min vän på Tacobar i Kungshallarna. De sökte personal så jag gick fram och pratade med dem. Jag skulle lämna in en ansökan och sen skulle de höra av sig.
Jag lämnade aldrig in den där ansökan, utan gick dit igen på torsdagen och sa ungefär "Hej, här är jag igen". Han frågade om jag fortfarande var intresserad och jag sa då "Ja", varpå han sa "Då får du jobbet". Så enkelt var det. Det som kändes bäst var att han totalsket i alla de andra ansökande och valde mig. Kanske berodde det på att jag hade en pin där det stod "I <3 Lars". Mannen kallades för Lasse.

Jag börjar jobba på måndag nästa vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0