Rutinerad

Idag började det en ny tjej på mitt jobb. Plötsligt kände jag mig så erfaren, jag kunde allt. Hon kände sig helt lost. Jag kan inte ens minnas att jag kände mig lost min första dag. Ändå är det bara en och en halv vecka sen jag började där. Jag känner att jag kanske borde byta upp mig lite...

Nej det ska jag ju såklart inte göra, jag trivs som fisken i vattet. Men samtidigt känns det lite i kroppen när man pratar med andra om vad de tjänar. En tjej från min skola jobbar på Shell och får cirka femton laxar i månaden. Hon jobbar 14 nätter i månaden och är ledig 14. jag tror att femton laxar är vad jag kommer få när jag har jobbar en och en halv månad kanske. Men jobb är jobb och pengar måste ju in.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0