Snabbtänkt i pinsamheter

Ikväll åkte jag som sagt till Tantolunden för att kolla på utebio tillsammans med min kusin och hennes vänner.

Jag skyndade mig till tunnelbanan och hoppade av i Slussen för att ta fyran. Efter ett tag hamnar jag i en konversation angående min hatt, som tidigare ägdes av min gammelmorfar. Det kändes som att jag hade varit på bussen alldeles för länge och hoppas sedan av för att åka tillbaka.

På bussen tillbaka vart jag osäker på om jag verkligen skulle hoppa av vid Hornstull eller inte, så jag frågade tre tjejer som stod brevid mig. Sen tyckte jag att det var så pinsamt, eftersom jag redan varit där när vi hade mösspåtagning, så att jag sa att jag var nyinflyttad i stan. Självklart frågade de vart jag kom ifrån och jag svarade Uppsala. Som tur var slutade frågorna där, men de skulle också se filmen så jag fick sällskap hela vägen. De erbjöd sig till och med att leta reda på mina vänner i den oändliga folkmassan. Men jag sa tack och hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0