Vad är värst?

Kom precis till jobbet efter min tid hos vaxtanten. Idag körde jag på stort och vaxade bort allt. Eller jag lämnade krullarna jag har på ryggen.

Igår funderade jag på vilken region som skulle mest smärta. Min chansning var, utan eftertanke, att det skulle vara brasiliansk vaxning som skulle ta hem priset. Men nu i efterhand tror jag inte att det var så.

Om vi början med brasiliansk vaxning. Det är en smärta som gör att man rycker till. Men lika snabbt som man tillfogas smärtan, försvinner den. Det är väl kanske den vaxningen som kanske inte är den mest bekväma att utföra, eftersom man har en annan människa som smetar på varmt vax, petar på en och granskar ens underliv noga, så att allt försvinner. Jag tycker det är helt okej, men i alla fall.

Sen tar vi under armarna. Det är samma varmvax som används och behandlingen går mycket snabbare. Men jag tror att eftersom man är så känslig under armarna och har så pass mycket körtlar där så är det en annan sak. Det gör inte så ont och det går snabbt över.

Sist men inte minst kommer benen. Här används en annan form av vax och man använder remsor för att avlägns vaxet. Det sliten lite på huden och ger en stickande känsla i benen. Känslan sitter kvar länge. Jag tror till och med att det kan ha varit det västa.

Men hur som helst. Jag är hårfri, och det är vad som ränkas.
Nu ska jag jobba.
Sen dansa.
Hej då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0