Vardagshjältar 3

På tal om att jag var vid Universitetet idag, så ska jag berätta att allt inte var frid och fröjd och gröna skogar. Jag kom dit och insåg så snart jag satte min fot på campuset att det inte skulle bli en lätt match att hitta.

Sagt och gjort. jag gick runt, fram och tillbaka och kors och tvärs. Sen träffade jag en man som åt en macka. Han visste inte heller vart jag skulle. Eller så sa han det, men jag distraherades av en ekorre som skuttade runt ofantligt nära. Han var väl lika hungring som mannen antar jag.

Hur som helst, jag kände hur paniken började rusa i kroppen. Kom jag försent skulle min chans om plats överlämnas till någon annan. Jag lyckades hitta biblioteket, där mannen sa jag kunde få hjälp. Och hjälp fick jag, men inte av bibblan-tanterna. En kvinna som stod vid disken skulle till samma plats om jag.
Jag fick gå med henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0