Veckolista

Jag tycker att denna vecka har varit en av de längsta jag haft på mycket, mycket länge. Därför kan det vara värt att göra en lista på lite saker innan jag börjar tänka på refrängen.

Veckans nyhet - Jag gillar att tova. Det är ett handarbete där man kan skapa de mest söta på gosedjur eller praktiska saker. Det enda som behövs är en speciell nål, en massa ull och ett jävla tålamod.

Veckans insikt - Tack vare lördagens kräftskiva kom en del saker till mig. Kräftskiva betyder att sommarn lider mot sitt slut, och detta innebär en del saker. Lekfulla och oskyldiga sommarflirtar försvinner. Nu är det dags för hardcore, känslolös raggning i sju, åtta månader. Det är antingen det, eller följa med fåglarna söderut. Här går alla in i sina skal när kylan kommer. Men har man tur kanske man kan hitta en sensommarflirt som man kan ha som sängvärmare under den kyliga vintern som ounvikligt kommer mot oss.

Veckans kirr - Förutom kirr i kassan från förra årets jobbande, så lyckades jag med mitt charmgia jag kirra ett jobb med start om tio timmar och tjugo minuter. Vi får se om jag fixar att vara en arbetande studerande dansös. Men then again, finns det något som jag inte klarar?

Veckans gåva - Ett VIP-kort till Club Toxic. "Du är en av få utvalda som får nya Toxic VIP-kortet. Visa upp kortet i entrén så får du fri entré och företräde i kö hela kvällen!" En av få my ass, men tack då. Jag kände mig plötsligt så speciell.

Veckans fråga - Jag undrar egentligen två saker, varav den ena jag ska skicka in till Illustrerad Vetenskap.
1. Hur många kilo gratisgodis har jag ätit denna vecka?
2. Varför blir man förstoppad?


Nu ska jag sova. Istället för att skrämma bort kunderna vill jag kunna locka till kmig dem, därför är det viktigt med sömn.
God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0