Longing to dance.

Ibland kommer det som elektriska impulser i min kropp som skriker efter att få dansa. Skriker efter att få utvecklas. Jag har så mycket att ge, det vet jag. Jag älskar magdansen och jag älskar samban. Men jag tror att jag är skapt att ägna mig åt något annat. I alla fall när det kommer till magdansen.

Om jag reser till LA i februari, så har jag hittat en dansskola som verkar asbra. Jag skulle tillbringa jag vet inte hur många timmar i veckan där. Och det skulle inte vara bara en dans, nej det skulle vara ett tiotal danser jag skulle utöva, inkluvise magdans och samba.

Men något jag verkligen fastnat för, något som jag alltid velat göra, något som är så vackert och binder samman känsla med kropp är modern dans. Eller lyrisk dans eller modern jazz som det också heter.

Titta bara på det här klippet.


Eller såklart klassikern som jag tror de flesta sett och som jag började gråta av första gången jag såg det.




I've made my point. Det här är vad jag vill göra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0