människor är lite kul, ibland.

Det är faktiskt himla kul att titta på människor. Ibland vill man ju skratta, men det skulle kanske bli lite pinsamt. 

Men som idag.

En rakryggad dam med rött lockigt hår sitter och läser tidningen med sin Chanel-väska hårt i famnen. En blod tjej står bakom henne och försöker ivrig glutta på vad som står i dagen Expressen. En tjock man i äldre medelålder med en lång svart kappa, står med ryggen vänd mot den rödhåriga Chanel-kvinnan som sitter ner. 

Följande senario utspelar sig på tunnelbanan. 

Kvinnan tittar på mannens bakdel, spänner ögonen och pressar ihop läpparna. Hon bläddrar en sida och "råkar" lite kraftigt slå till mannen, som står oberörd. Hon suckar och himlar lite med ögonen, byter sida och får efter ett tag till ett sådant där hostande som man gör när man försöker komma förbi i rulltrappan. Mannen hör inte. Kvinnan är irriterad. Och i sin irritation trycker hon in ett finger i ryggen på mannen som vänder sig om. 

"Ursäkta, men du har din rumpa rätt i ansiktet på mig" 



Kommentarer
Postat av: Isabel

chanel kusin, chanel!

2008-12-10 @ 20:50:45
URL: http://themonotonyofeverydaylife.blogg.se/
Postat av: Emily

Ett tecken på hur mycket jag bryr mig om märken egentligen. Jag satt och funderade ett bra tag på vilket märke det var överhuvudtaget..

2008-12-10 @ 21:07:56
URL: http://lifeofemily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0