Funderingar på att byta jobb

Nu har jag rast igen. Än en gång har jag visar skills på att äta med kinapinnar. Jag är mätt som en gam som fått förtära döda djur i en vecka, men det är lite härligt också. Jag hann med att simma, så jag var lite hungrig.

Snart är rasten slut och så ska jag jobba i minst 5,5 timmar till.
Sammanlagt jobbar jag 7 timmar ikväll. 

Nu ska vi göra lite matte på vad jag tjänar idag...

Min grundlön ligger på 83,30 i timmen. 
OB ligger väl på en sisådär 16 spänn kanske. 
Eftersom det är söndag är det OB hela dagen. 

83,30 + 16 x 7 = 695,10 kronor

Om vi ska avrunda.
Sexhundranittiofem kronor.
Nu talar vi ju exklusive skatt också.

Så om rätt ska vara rätt.
695 x 0,7 = 486,5 kronor

Fyrahundraåttiosex och femtio öre?
Skojar dem med mig nu, för det är ju kanske inte så att man får kramp i magen av skratt...

Jag kanske ska ta mig en funderare på det här med jobbval. 
Dagens inkomst hade jag ju kunnat tjäna på en halvtimme ute på gatan. Och om jag skulle jobba lika länge som jag jobbar idag så kan vi ju räkna ut vad jag skulle tjäna då...

486,5 x 14 = 6811 kronor 
Med det här yrket behöver man ju inte ens skatta.


Ja, jag har en de att tänka på nu när jag ska upp och fortsätta slavgörat.
Hej sålänge.


Kommentarer
Postat av: Isabel

bli au pair,

man tjänar minst 970kronor/vecka, skattar inget och betalar varken för mat eller husrum om man är en live-in.

plus att man får bo i ett annat land!

2008-12-08 @ 00:25:17
URL: http://themonotonyofeverydaylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0