"Sprudlande energi"

Allt började igår. Jag vaknade upp och mådde så jäkla bra. Dagen var fylld med ärenden, precis som jag vill ha det och vid 11.30 for jag iväg till det första - vaxningen. 

Jag har ju varit där några gånger nu, så hon känner igen mig väl. 
Jag gillar att vaxa mig. Om man bortser från den direkta orsaken, att man slipper kroppsbehåringen, så är det så att man inte kan bli annat än glad när man är där. För det första så skämmer man bort sig själv, trots att det kanske inte är smärtfritt. För det andra så är det så kul. Jag vill skratta varje gång. 

Vi började vaxa benen och sen säger hon med sin ungerska brytning.
 "Ja nu fortsätter vi med de andra trevligheterna" 
Därmed menat underlivet. 

Under proceduren kläcker hon ur sig ord som "perfekt", "trevligt" och "jättebra" när hon inte pratar på eller frågar massa frågor. Detta är väl i en skala på hur mycket hår som avlägsnas från kroppen. 

Hon är helt fantastisk faktiskt och när jag berättade att min kille kommer hem sa hon "ja, men då var det på tiden". Sen skrattar hon sitt unika skratt. Ibland undrar man om det är för vad hon ser, för hon skrattar väldigt mycket. 



Efter vax-tanten for jag söderut för att träffa UM-tanten klcokan 14.00. Jag flög in som en skinande sol och hon frågade genast "Hur mår du?". Jag hann knappt svara innan hon påstår att jag har en "sprudlande energi" och ser "himla glad ut". Sen satt vi och pratade om livet och kärlekent...


"Då vill du att jag skriver ut ett nytt recept p-ringar, va?"
"Ja tack, det låter bra"
"Jag skriver ut tolv ringar för ett år då". 
"Kör hårt" svarar jag och funderar precis på vad jag sagt. 
"Vad spännande för er, nu när det gått så lång tid" 
"Ehehehe, ja, spännande ja." 
"Du vet att du kan ta ut ringen tre timmar varje dygn om den skulle kännas obehaglig?"
"Ja" 
"Ni som inte har träffats på så länge kommer antagligen ha ganska mycket sex nu, och det är okej om du tar ut den på kvällen och sätter in den över natten, sen kanske ni vill köra lite på morgonen också. Då är det okej att ta ut den igen. Men vissa killar finner ringen vara skön."
"Ehehe, tack så mycket, det är bra att veta. 


Jag gillar den kvinnan också, eller hon är närmare pensionär nu, och pratar fortfarande sex. Hon har jobbat som barnmorska sen innan kvinnan lagligt fick göra abort. Det är ganska coolt tycker jag. men tänk om min mormor skulle vara barnmorska. Jag vet inte hur coolt det skulle vara. Coolt är också att barnmorskan (som heter Maj tror jag) numera vet vad jag heter utan att hämta journalen. Hm, det måste ju nästan betyda att hon kan mitt perssonnummer också. Jag vet inte om jag ska tycka att det är en bra eller dålig sak. Jag kanske ska hitta ett annat ställa att hänga på... 



Sen for det iväg till stan, och träffade min vän Emilie lite kort. Julklappar inhandlades. Men bara två. Till vilka dem är till vet jag inte heller, jag tyckte bara om att handla dem. På kvällen åt vi middag hemma hos mamma och jag öppnade faktiskt mina julklappar (på mammas önskan faktiskt). Det var mysigt. Hon vart glad för sin julklapp från mig. Då vart jag glad. 



Men jaja, det jag ville komma till med detta inlägg var i alla fall att jag mår lika jävla bra idag. Fler julklappar inhandlades, men "middagen" (bröd och vitlökssås) åt jag ensam. Jag är fortfarande ensam. Jag ska nog slå in mina julklappar nu. Och om cirka fem timmar sitter min pojkvän på planer på väg hem till Sverige. Honom hämtar jag upp på Arlanda imorgon, så det ser inte ut att bli en sämre dag då. 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0