Att vakta en bebis

Idag har jag vaktat en bebis. Jag är trött och har ont i huvudet. Han har bara varit en odåga, ändå är han så söt. Men kan liksom inte bli arg. Eller man kan bli rasande, men när han ser på en med sina hundögon kan man inte göra annat än gulla med honom.

Jag pratar ju om Turbo, ni vet söthunden på fem månader. Idag har han varit jobbigare än vanligt. Han som blivit rumsren kissade inne, och han som slutat att nafsa har bitit. Eller nej, han har huggit. Kanske beror det på att han befann sig på en helt ny miljö, och dessutom tillsammans med en liten bitchig Chihuahua. Kanske. Jag vet inte.

Hur som helst... mina kusin tjaffsar över lite chips, jag är sliten och Turbo sover i min säng. Han är en dregglande hund som snarkar.
Jag har nytvättade sängkläder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0