Det kallas egoism

Jag vet inte om jag har fel.

Imorgon ska jag till Gotland, som sagt. Ikväll hade jag tänkt träffa Mr. mister. Men nu ska jag inte det. Varför? Jo, för att jag tycker att det är en självklarhet att han skulle komma till mig, utan att ifrågasätta. Utan glatt och helhjärtat sätta sig på det där förbannade pendeltåget och ta sig hit. Men nej, han ville att jag skulle åka till honom. Det är jobbigt att pendla, han pendlar ofta. Men jag, som ska resa bort imorgon, ska sätta mig på tåget och åka över en timmes resa till honom, för att han tycker att det är jobbigt.

Det värsta av allt är att han kallar det för stolthet.
Vi ska inte ses ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0