fler åsikter

Bara för att fortsätta i samma spår så vill jag bara säga en annan sak som vi pratade om som bara gör mig arg, eller besviken.. Jag vet inte.

Det är i alla fall när vissa människor sätter käppar i hjulet för andra, eller i alla fall göra saker och ting svårare bara för att de själva har avvikande åsikter. Nu tänker jag på det här med flytten till Spanien. Jag tänker inte nämna några namn, men jag och min kusin har alltså planerat denna flytt i säkert fem års tid. Det har varit vårt ljus, vårt bränsle för att klara vardagen när skolan varit som jobbigast. Vi hade redan fixat ett ställe där vi skulle bo, vi hade tänkt jobba ihop pengar hemma innan flytten, så att vi hade ett startkapital när vi kom ner.

Nu, ungefär ett halvår innan flytten så kan allting med boendet skita sig bara för att en person inte tycker att det är en så bra idé. Personen håller i trådarna och vi kan inget göra. Sånt suger och jag blir förbannad. Varför sätta käppar i hjulet för två ungdomar som har hela livet på sig att plugga och skapa karriär? Varför vara den som dödar drömmar, bara för att man kan och inte tycker samma sak?

Men guess what! Det är inget som kommer att stoppa oss. Igår låg jag och min kusin och pratade om det. Vi kom fram till att ovasett om vi får detta boende eller ej, så kommer vi att åka. Även om vi så ska leva som prinsessor eller som drönare. Kalla mig rebell eller vad ni vill, men jag kan inte låta något som jag längtat så länge efter sopas under mattan och försvinna bara sådär.
Åhnej, jag åker!


Kommentarer
Postat av: Isabel

HEAR, HEAR!

2008-07-11 @ 21:29:52
URL: http://themonotonyofeverydaylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0