Nattligt äventyr

Efter att ha gått cirka två kilometer kom jag och Isabel fram till Söderbysjön. Allt var fridfullt, det fanns inga lampor och vinden ven i trädtopparna. Vi gick över gräsplätten, ner mot vattnet. De enda som betraktade oss var gässen som stillsamt låg i vattenbrynet. Vi letade efter en bajsfri plats, men fann ingen. Så vi sket i det och började klä av oss.

Vattnet var svalt men kändes till en början kall mot den nakna huden. Efter ett par minuter var hela kroppen nere i vattnet och vi simmade runt ett tag. Sen började jag tänkte på de gamla historier jag hört som barn om just denna sjö. Vi gick då ganska snart upp. När vi stått och självtorkat lite skymtar Isabel något ganska långt bort. Vi skyndade oss att få på kläderna. Det var en person. Jag misstänkte en yxmördare eller en motorsågsmassaker. Sen gick vi hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0