Skönhetstips

Som dansare har jag en tendens att få hårdare fotsulor. Det är ju kanske inte det mest sexigaste som finns här på jorden, men det är i alla fall dagens sanning. "Fila fötterna då" tänker ni. Men grejen är att om man filar fötterna för mycket blir de ganska känsliga. Och om man då, som jag gör då jag inte tränar, dansar barfota, kan man lätt börja blöda. Det har hänt mig åtaliga gånger. Inte skönt.

Men det finns ett annat sätt för att få mjukare hälar. Det är att smörja in fötterna riktigt med fotkräm, sätta på en platspåse över det och sedan sätta på sig ett par tjocka strumpor.

Jag kan inte, i detta tillfälle, styrka att det faktiskt fungerar, men min sambalärarinna berättade det och nu utöver jag det lilla exprimentet. Jag kommer att återkomma med resultatet om någon timme.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0