teknikens samhälle

Jag är inte jätteteknisk. Men om man jämför mig med min mamma så är jag fan Einstein. Hon har, som tidigare nämnt, köpt en laptop. Hon äger även en halvdålig digitalkamera och ikväll tänkte hon, för första gången, ladda in sina bilder i sin dator. Hon ber mig att hjälpa, men så fort jag lägger vantarna på dator utbrister hon:
"Men jag måste ju lära mig någon gång".
"Visst, jag visar dig" svarar jag. Snart låg  bilderna i en liten mapp på datorn.
"Nu kan du ju radera alla bilderna från kameran så att du kan fota nya" säger jag.
"Men hur gör jag det?"
"Du letar upp raderarknappen"

Efter några minuter...
"Fan, ska jag behöva sitta här och radera alla en efter en?"
"Nej klicka på radera alla-knappen"
"Jaha"

Efter ytterligare några sekunder...
"Men förut kunde man radera alla från datorn"
"Ja, men gör det då istället, det går lite bra"

Efter ett tag hör jag ett och ett annat "fan" och sen kommer klickljud efter klickljud och jag antar att hon sitter och raderar alla bilder för hand nu.

Precis i denna stund....
"Jag fattar inte det här Emily, jag förstår inte bruksen, du får komma och hjäpa mig."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0