Jag är i städbranschen

Idag har jag städat. Rengjort i nästan åtta timmar. Med mig hade jag Marina, pappas fru. Vi kan säga att jag var som hennes lärling. Hon är typ experten över alla experter om man jämför med mig så jag passade på att lära mig en del saker om rengörning. Det är jobbigare att städa än vad jag trodde, och roligare, speciellt om man får en liten kosing för det också. Jag ska nog dit imorgon också, vi vart bara klara med övervåningen. Nedervåningen är en verkstad, en stor och kaotiskt skitig verkstad. 

Marina är ganska petig och jag tror att hon vill att allting ska göras på rätt sätt. Jag tycker att det är bra att ha lite struktur. Men imorgon kanske jag ska fortsätta på mina egna Bambiben i städbranschen. Eftersom jag är ensam kommer allt gå hälften så snabbt, om inte ännu mer långsamt än så. Jag ska nog ta till med ett knep jag lärde mig som liten av självaste Pippi Långstrump. Jag ska ha två skrubborstar under fötterna och glida fram på golvytorna. Det här bli bra ska ni se.  

Men nu när jag tänker efter vart  inte övervåningen klar idag heller.
Det här lär ju ta ett antal dagar att få rent, så snart kan ju mamma på expertishjälp här hemma också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0