Varje dag - nytt äventyr

Igår hämtade som sagt jag och Alex trion i Skavsta. Inatt fick Felix ett sms om att jag glömt min mobil och mitt SL-kort i hans bil. Klantigt. Idag bestämde jag mig då för att vandra de tre roslagsbanestationerna till Ensta för att hämta dessa förlorade ting. Vid 16 började min färd. Den första etappen färdades jag i trevliga villaområden. Solen sken och efter ett tag tog jag av mig linnet och gick i mina små shorts och in bikini. Ingen brydde sig. Efter nästan en halvtimme kommer jag fram till Täby kyrkby, vilket blir starten på nästa etapp.

Under denna tid vandrade jag vid stora fält, hästhagar och buskig skog. Här började jag även få ont i ena fotsulan, men jag fortsatte bara att gå. Efter en lång, lång tid kom jag till skog och valde att gå in i den flr att gena. Tillslut kommer jag fram till stängsel och tvingas gå utåt, mot spåret. Det slutade med att jag gick sista biten på etappen mot Visinge, på spåret. Allt annat hade tagit för lång tid. När jag kom fram till stationen satt två killar och glodde, som om jag var någon kriminell eller något. Eller så var det för att jag hade bikini.

Men nu började tredje och sista etappen mor Ensta. Det var en trevlig skogsvandring som inte alls tog lång tid, snart hittade jag vägen hem till familjen Law och där möttes jag av två glada föräldrar. Egentligen tror jag att de tyckte att jag var konstig. Men jag fick i alla fall min saker, och kunde fortsätta min resa hem kommunalt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0