Det är sommarnatt och jag pluggar

Det är sant, och jag gillar det. Jag måste gör det men det är intressant. Anledningen är att jag har ett lärartest på torsdag för att få bli danslärare på min dansskola. Jag har haft två veckor på mig att planera inför hela kommande termin. Det vill säga lägga upp en plan inför varje enskild danslektion, hitta en låt, klippa ner dentill tre minuter på ett snyggt sätt, och komma på en koreografi som jag ska lära ut till mina kommande elever. Varför jag sitter uppe och pluggar nu är för att jag även måste klara av en mer teoretisk del. Jag håller på att lära mig om muskler, dess uppbyggnad och hur man på ett bra sätt tränar upp varje enskild muskelgrupp.  

Grejen är att jag fick ett så otroligt stort sug till att träna, att känna mjölksyran stråla genom benen och hur magrutorna pumpas. Och sen efteråt känna sig matt och hungrig, förtjänt att göra vad man vill. Att vakna dagen efter och ha en svidande smärta av träningsvärk. Det är livet, jag känner motivationens flöde komma.

Men nu är det natt, och jag ska snart sova. Imorgon är en annan dag, jag kommer säkert på andra tankar innan något sådant kommer att ske.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0