I en förvrängd värld

Jag vill bara, en gång för alla, bevisa för er alla vilken förvrängd bild media ger av människan, visa hur bilden av våra ideal som ska vara våra så kallade förebilder i själva verket inte är så perfekta som vi tror. De flesta bilder jag lägger ut på min blogg har blivit manipulerad på ett eller annat sätt. Knepet är enklare än vad ni tror, jag kallar det Photoshop.

Varför manipulerar jag bilderna av mig själv då liksom? Jo, för att man kan ju bli så förbannat snygg, eller i mitt fall snyggare. Jag menar, om vi ser till exemplet nedanför... Klockan var runt 8.00 en vardagsmorgon, trött blick, mosig hy, stressfinnar lite här och var. Jag menar, det är väl inte bilden jag vill se av mig själv så varför inte göra några få förbättringar? När man kan få en bild där man är oemotståndlig och har porslinslen hud och iögonfallande blick. Okej, den här bilden har min kusin redigerat och hon gillade tydligen inte min ögonfärg, men bilden är oundvikligen ett praktexempel på alla de möjligheter som finns...


Före


Efter


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0