Impuls, igen

Som jag tidigare nämnt så tog jag mig tid till att bada och dricka te. Vanligtvis brukar jag hoppa i badet och skålla mig kräftröd på hela kroppen för att sedan börja svettas och inte orka bada mer. Idag gjorde jag inte på det viset. Utan vattnet var, när jag hoppade i, alldels lagom varmt. Så jag låg kvar ett ganska bra tag.

När jag låg där och njöt, slog två saker mig.
1. Mitt te var för starkt
2. Det började dessutom bli ganska kallt. (Teet alltså)

Jag ville kort och gott inte ha mer och eftersom grönt te (vilket jag dricker) ska vara bra för kroppen, tänkte jag att det kan vara bra för flera saker, som för huden till exempel.

Jag hällde teet i badvattnet. Det såg ut som kiss innan det beblandades med olivoljetäckta vattnet och tillsynes försvann.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0