Krökvägen

För ungefär för ett år sedan skulle jag sova hemma hos en vän efter att ha varit ute med lite vänner. Jag hade aldrig varit hemma hos honom och han förklarade då den enkla vägen till sitt näste. Krokvägen i Enskede.

Det var natt och jag var full. Jag gick och kom till en korsning där han sa att jag skulle svänga till vänster, så jag svängde och gick i vad som kändes en evighet. Grejen var att skylten på gatunamnet sa Krökvägen och inte Krokvägen, men jag tänkte att det måste väl ändå vara rätt väg. Efter att ha gått fram och tillbaka några gånger började jag till sist tvivla på mitt eget omdöme och sände iväg ett litet sms. "Är du säker på att det var på Krökvägen?"

Jag kunde inte hitta hem till honom så han fick komma och möta mig. Det ironiska med det här är att han bara behövde gå en tio meter. Tur att jag var full för annars hade det kunnat varit pinsamt.

Det jag upptäckte när jag skulle hem dagen efter var att någon skojig människa hade ritat till två prickar, men jag lovar att det var skickligt gjort. Eller så var jag fullare än var jag trodde... Hur som helst kom jag att tänka på det idag när jag gick förbi den skylten. Vägen till honom var ju allt annat än en evighet lång och prickarna... dem är kvar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0