Sommarfest

Midsommar var bra. Oerhört bra. Jag orkar förtillfället inte berätta men jag tänkte ge er en kort sumering av hur denna festliga helg har sett ut. OBS. Ej i kronologisk ordning. 

Tjugoåtta gäster med glatt humör vistades på Dalarö tillsammans. Den stora frågan löd länge, hur ska det gå med sovplatser. Well, det gick ypperligt! Sen var det lagom med mat, öl och sprit i överflöd, en ständigt uppvärmd bastu, en överfull bubbelpool och ett svalkande hav. Vi gjorde kransar, eller jag fick min profsigtgjorda av Marina men i alla fall. Sen efter att stången var klädd och uppsatt så åt vi. Dans runt stången är som vanligt ett måste och jag tror nästan alla var med. men det känns som att allt efter åren går så blir det kortare och kortare tid för dansen. Kanske beror det på att vi inte kommer ihåg fler sånger, eller så beror det på att alla egentligen bara vill leka pepparkakskull. Vilket vi självklart gjorde, tills det vart kaos.

En dam, som var på besök från andra sidan jordklotet, lämnade festen redan vid klockan sex. Hon hade fått för mycket i sig helt enkelt. Men det hör inte till ovanligheterna direkt... men i alla fall, klockan sex?

När natten föll gjordes det upp en brasa nere vid stranden, som består av sten. Där satt vi och lyssnade på musik tills det var soluppgång. Sen började en efter en lämna gruppen, jag var tredje sist.

Aftonen avslutades med filmen Gladiator i en 80 cm bred säng med tre tjejer i. Kan det bli bättre?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0