Tid till mig själv

Det känns som att det var länge sen jag hade tid enbart till mig själv. Ikväll är jag ensam hemma och har inga som helst planer att lämna lägenheten. Jo, kanske om jag får en manisk tanke av att röra på mig, men jag har ändå gått en promenad på 45 minuter idag så jag borde inte ha dåligt samvete.

Hur som helst tänkte jag krypa ner i ett varmt bad med olivolja i. Jag ska tända ett doftljus och bara ligga och njuta av mitt nykokta te. Sen ska jag tvätta håret och fila fötterna. Efter badet ska jag smeta på en ansiktsmask, skära några gurkstavar och sätta mig framför tv:n och smörja in mig samt måla naglarna. 

Men först!
Bädda rent sängen, damsuga golvet, ställa tillbaka det mesta på sin plats, och boka tid till en vaxning. Ibland måste man jobba för att få njuta.
Hejdå

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0