D + 3

Jag känner  mig som en vandrande döing. Har ni känt det som om att ni gör saker utan att riktigt förstå vad det är ni gör eller varför ni gör det? Så känner jag nu. Ändå har jag sovit... Okej, nej det har jag inte. Inte så mycket i alla fall.

Natten till igår spenderade jag i Vallentuna. Jag behöver inte säga mer, men inte många timmars sömn vart det. Kanske fyra. Sen var det ståuppkomik på Skrattstockfestivalen och det var typ närmare 10 000 personer som under dagens gång besökte stället. Stand up har verkligen blivit stort och större kommer det antagligen att bli! Hur som helst så var jag där från ungefär 10.15 för att jag skulle jobba under dagen. Men jag fick vänta i en timme på att foket skulle komma. Tur att det var bra väder, att jag hade min bikini på mig och att jag kunde läsa min bok. När de kom riggade vi upp tält och fixade. Sen sålde vi mackor, öl, korv, godis med mera, under hela dagen. Men i år var jag ganska chill och gick för det mesta för att kolla på alla komiker. Många var riktigt riktigt bra!

Jag var efteråt väldigt sliten, smutsig och trött och begav mig till Wollmars för att möta upp min man och hans kompisar. Det jag hade på mig var ett par kort jeansshorts och jag frös nästan ihjäl när solen hade gått ner. Framförhållningen var ju på topp... not. Men vi satt där i alla fall, sen åkte vi hem till mig. Jag som var smutsig gick för att duscha. Jag somnade i badkaret, låg väl där i kanske 40 minuter eller något. Sen var jag både varm och ren, men fortfarande trött. Vi satt för att kolla på tv, men jag kände att det inte fungerade, så vi gick och la oss istället.
Sen kunde jag däcka, men gjorde jag det? Nej såklart inte. Vi vuxenkramades lite innan, mest på hans intiativ, men jag var på. Sen, när vi under ett tag inte mös... ja då däckade jag... Jag vaknade inte förrän klockan elva imorse, men då av att han petade på mig.

När jag vaknade var jag fortfarande trött och var täppt i ena näsborren. Nu är jag bara trött. Ikväll ska jag fan gå och sova, inget kan störa mig, inget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0