Att sova middag och att dansa under press

Jag vaknade nydligen efter att ha sovit middag. Jag brukar göra det ibland. Det är så otroligt skönt att bara lägga sig när man kommer hem från skolan eller efter att man ätit middag. Att bara ligga ner och ladda batterierna i tjugo minuter. När vi fick uppgifter att arbeta med på gymnastiken arbetade jag om stress, och det går hand i hand med sömn, ett ämne som några andra arbetade med. Men av deras redovisning lärde jag mig att människan egentligen ska sova i två block. Det tror jag stämmer bra. Nu när jag sovit i mina cirka femton minuter så känner jag mig pigg och alert. Egentligen ville jag väl sova mer, men min mobil ringde så jag var tvungen att svara.

Jag fick veta att jag på lördag då vi ska uppträda med ISIS, ska jag dansa det inledande numret med isis-vingar. Jag har enbart dansat den två gånger, varav ena, enligt mig, gick åt helvete. Men nu när jag senaste gången fick en så stor press på mig känner jag att jag faktiskt kan klara av det, trots det att jag egentligen bara har fått lära mig den ensam på en timme, medan resten av gruppen har övat på den säkert minst 30 timmar.

För er som inte vet vad isis-vingar är så redovisas det på bilden under. Det är otroligt vackert när man kan hantera dem, och än mer vackrare när en grupp kan göra det på samma gång!

Det här fem av åtta dansare från gruppen ISIS som jag dansar med.
 image39

Kommentarer
Postat av: Dina

Emily du kommer klara den galant du är super duktig!! :) jag ska vara barnvakt annars hade jag dansat istället... Men du är grym!!

2008-05-06 @ 18:20:36
URL: http://diinas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0