En tabbe

Jag kom nydligen hem från skivan jag så impulsivt åkte till. Eller med nydligen menar jag för cirka en halvtimme sen. Nu har jag ätit mackor, sminkat av mig och läst tidningen.
Skivan var kanske det absolut sämsta jag varit med om i hela mitt liv. Jag avsatte dyrbar sovtid för att ta mig dit, inse att det sög och åka hem igen. Egentligen hade jag typ tänkt att lägga mig när det förra inlägget skrevs men jag lyckades tända en liten gnista av hopp av att det faktiskt kunde bli kul. Det var inte kul någonstan, det var bara awkward.

Vad har jag lärt mig av det här? Jag skulle kunna säga att jag lärt mig att tänka en andra gång och inte låta impulserna ta över, men det tänker jag inte säga för jag vet att det här inte var sista gången jag kommer att göra tabbar som kvällens.

Nu ska jag lägga mig, cirka fyra timmar senare än planerat. Men vafan, klaga kan man ju göra när man blir gammal och gaggig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0