Hembesök en fredagskväll

Efter en lång och slitsam vecka så kände jag att jag bara ville chilla så mycket som möjligt under denna helg. Eftersom jag visste att både lördagen och fredagen skulle bli ganska hektiskt fredags fick jag hembesök av min make. Är det någon som litat ut hans namn än? Hur som helst så kom han, eller jag åkte och mötte honom vid Centralen. Det finns en del fördelar med att ta hem folk, varav det ena är att man faktiskt städar lite. I alla fall där det behövs.  

I lägenheten fanns denna kväll bara vi eftersom min mamma jobbade och min brorsa var någon annan stans.  Vi kollade på film, åt godis och drack te. Mysmys. Först såg vi Big Fish, en av mina personliga favoriter. Efter andra filmen, I am legend, fastnade vi i diverse tv-program som Simpson men när klockan var runt fem gick vi tillslut och la oss. Jag, som vid det här tillfället inte var det minsta trött, gjorde allt för att hålla honom vaken tills dess att jag vart trött. Jag tycker jag lyckades ganska bra. Vad egoistiskt det låter, men så är det, om inte jag kan sova får ingen annan sova heller. Det visade sig att han var väldigt kittlig, vilket gavmig en fördel. Sen ritade jag på hans rygg, det var kul och det vart jättefult. Så jag skrev mitt namn istället. Då var det fint.

Jag har faktiskt ingen aning om när vi tillslut somnade, men det var väl runt klockan sju tiden skulle jag tro. Men då var det verkligen inte lättare heller, jag menar solen sken och fåglarna kvittrade. Och det vart svinigt varmt för den delen.  

Jag sov typ en timme, sen vaknade jag, sen somnade jag om, sen vaknade jag igen innan jag somnade om och vaknade igen. Jag har lite problem att kunna sova med folk, det finns en del människor som jag kan sova jättebra med, andra inte alls och vissa skapligt bra. Men jag tror även att det är en vanesak.

När vi vaknade sen var han hungrig, det var inte jag, så han fick ingen frukost. Det var kul att retas. men runt klockan ett gav jag efter. Han åt två rostbröd, sen var han mätt. Jag tycker han är lite konstig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0