I väntans tider

Idag har jag som sagt dekorerat en restaurang inför festivalens första kväll. De jag skulle fixa allt med sa att jag skulle komma runt 14.00, men jag kom dit runt 13.40. Så jag satte mig för att vänta in de övriga.
När klockan var 14.12 så ringde jag för att fråga vart de var. De var fortfarande på dansskolan och sa att de inte skulle komma förrän 15.00. Jaha tänkte jag och sa att det var okej eftersom det ändå var soligt ute. Så jag solade istället. Jag fick någon nyans mörkare än likblek, så jag är nöjd.
Sen gick solen i moln, då vart det kallt. De andra kom inte förrän 15.33 typ. Då hade jag väntat i nästan två timmar.

När man väntar och inte har något att göra så har man ganska mycket tid till att tänka på saker. Jag tänkte på ganska mycket, till exempel kom jag på meningen med livet och hur man botar aids.

Nej nu ljög jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0