Jag är arg

Jag pratade precis med en klasskamrat till mig. Igår vart i alla fall tre som jag känner utslängda från Lejonbacken, med, enligt mig och alla andra förutsom de äckliga vakterna, totalt inga som helst grundade anledningar. En av dem, vad jag vet, vart utslängd för att han gick barfota, men vafan det var HIPPIETEMA, och sen kunde de väl ha sagt något till honom redan när vi kom för att äta middag liksom? Den andra som vart, av inga anledningar, utdragen och nedbrottad på marken och sen fick han åka med polisen för att sedan sova i en cell och bli förhörd dagen efter. Han vart anklagad för vandalisering, eftersom han dragit upp en blomma ut rabatten. Polisen sa att det var omkring tio blommor. Den tredje vet jag inte, men han kanske bara var för glad. Det skulle inet förvåna mig... Sen så hade jag två kompisar som inte kom in för att var "för fulla", det var de inte, de var bara jävligt taggade på att festa med sina kompisar. Men nej, de fick vända på klacken och åka hem.
Och sen så fick de för sig att de skulle stänga vid tre. Vad är det för stil om vi har lagt ut massa pengar för att fira fram tills klockan tre. Får man ens göra så?

Jag tycker att det är äckligt överjävligt, och det här var ju ingen tillfällighet heller. På varje skiva jag har varit på har varit samma visa. Jag förstår inte att människor som arbetar som polis eller väktare inte kan se på saker från en jämnställd nivå, utan allt de ser är ju från deras nivå, som är så mycket högre än vi vanliga människor. De kan ta till vilka medel de egentligen vill och sedan skylla på att ungdomarna gjorde det här, eller gjorde det där. Fyfan.

En annan sak som jag har tänkt på är att det alltid är killar som råkar ut för auktoritetens missbruk av makt. När jag hörde att en av oss vart utslängd för att han inte hade några skor så gick jag direkt till en vakt och frågade vad fan det var som stod på. Jag var arg. Han sa att det var för att personen i fråga hade vägrat att sätta på sig skor som de hade att erbjda honom och att det var för att han inte skulle skada sig på glassplitter som fanns. Det var ju snällt av dem, en sånn jävla bullshit alltså! Jag sa, ni är ju dumma i huvudet och gick därifrån. Hade jag varit kille hade jag nog vart utslängd med huvudet först.


Visst var det här förjävligt, men jag måste ju bara säga att vi som hade tur och inte blev utslängda eller nekade att komma in hade i alla fall skitkul. Jag kände bara att jag var tvungen att ta upp det här eftersom det är vidigt gjort och det borde kunna gå att förhindra. Jag ska ta upp det i mitt nästa möte med länspolismästarens ungdomsråd.
Finns det något som någon vill att jag ska framföra eller fråga så kan ni ju skriva en kommentar.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Skivan var nice, men så sant som det är skrivet så var vakterna sjukt dryga och typ överseriösa när det gällde att kasta ut folk.

Dom hade säkert kasta ut en direkt om man typ hade halkat på dansgolvet eller nåt sånt.

2008-05-19 @ 20:22:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0