Konsten att trösta en ledsen person

Jag sitter och pratar med min kusin som är lite nedstämd. Eller hon var nedstämd. Nu är hon gladare. Jag är bra på att trösta folk, eller det tycker i alla fall jag. Hur som helst så tänkte jag nu avslöja mina små knep för er människor som känner att ni inte har denna talang, så att ni kan hjälpa människor att bli gladare.

För det första - Låt personen prata av sig, det här är hans/hennes tid och det är inte du som behöver hjälp just i denna stund. Och även om du nu gör det så behöver du inte ta upp det nu i alla fall.

För det andra - Kom med råd, bra råd, realistiska råd, som kan hjälpa den ledsna personen att bygga upp någon liten eld inom sig så att han/hon känner sig starkare och inte lika illa till mods för det jobbiga som sker i livet just nu.

För det tredje - Kom in på lite andra saker och få personen att känna att det faktiskt finns annat i världen än det som gör han/henne ledsen.

För det femte - Om inget av det ovanstående hjälper eller om du känner att du vill muntra upp personen ytterligare lite... Rapa, eller i mitt fall, låt från halsen. Jag kan inte göra det manuellt, utan det kommer när det vill men jag garanterar att det fungerar, varje gång. Pengarna tillbaka om du inte är nöjd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0