Mina tankar och värderingar 1

Varför kan man inte bara låta vissa saker vara och låta det utvecklas av sig självt? Måste man alltid stressa in i allt och försöka bygga upp något som kanske inte tillräckligt är moget att byggas upp?
Jag tycker att halva nöjet är att se hur saker ter sig - kanske till det bättre, kanske till det sämre. Jag kan inte kasta mig in i något och inbilla mig själv att det är bra och att allt känns rätt. Det fungerar inte så, inte för mig. Jag har gjort det förr, och jag har lärt mig av det, så jag gör det inte igen. Inte nu. Jag väntar och ser, jag känner efter, försiktigt.
Sen förstår jag inte varför man alltid ska ta allting så seriöst hela tiden. Kan man inte hålla vissa saker på enklare och mer okomplicerade plan? Jag tror att om man gör det blir det mycket roligare och mindre krystat. I alla fall till en början, sen är det klart att saker och ting växer sig starkare, absolut. Men kan det inte få göra det ifred, låta tiden bero?

Jag vet inte, jag kanske har konstiga tankar och värderingar om en del saker, men det är såhär jag oundvikligen tycker. Är det fel av mig att hålla på det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0