Missfärgad smet

Idag kände jag att familjen skulle äta plättar till middag. Det tyckte mamma lät som en bra idé så jag ställde mig och gjorde smeten. Det hon inte visste var att jag exprimenterade lite. Jag la i kakao i smeten, och eftersom kakao gör saker och ting bruna så vart ju även plättsmeten brun.
"Men den är ju missfärgad" säger mig mamma missnöjd och jag ler. Sen såg hon att det var bruna små klumpar i och jag sa att det var kako, då vart hon inte heller så glad. Då sa jag att när jag lagar mat så är det jag som bestämmer och när hon lagar mat så är det hon som bestämmer. Sen frågade hon om jag hade saltat. "Ja" svarade jag, men egentligen hade jag bara i massa socker, och lite salt, men det får hon inte veta. förräns vi ska äta. Jag gillar inte salt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0