olyckor och räddningar

På tal om olyckor och skador jag skrev i föregående inlägg vill jag bara redovisa för vad som hände under olika sekvenser under kvällens show.

En hände under dansen Ghajar då en av mina danskamrater ramlade ner. Men snabbt var hon med hjälp av en annan uppe på benen igen. Själv dansar jag inte dansen och jag lyckades inte se ett enda nummer eftersom jag stod backstage och tog hand om diverse uppgifter. Men Tydligen hade hela publiken hoppat till, samtidigt som en annan i gruppen hade börjat skratta. Hon är tio år. Låten är mycket sorglig, så det hörde liksom inte ihop.

En annan sekvens som jag kan ta upp är tillsynes inte lika dramatisk, men fick en ganska förödande följd. Det hela hände under dansnumret Dracula. Hela dansen är en berättelse om ont och gott där jag och tre andra i min dansgrupp är änglar och vår master är Dracula. Som vi alla vet så vinner ju alltid det goda över det onda, och här har vi inga undantag inte. Men i slutet när vi vinner över henne och hon typ dör och faller ner på marken så råkar det vara så att min master råkar slå i ögonbrynet och får en liten inre blödning eller något. Hon fick VÄRLDENS knöl över ögonbrynet. Det var tur att vi, när hon var död, la på henne våran himmel som vi dansade med. Hon såg typ ut som elefantmannen.

Vad berodde dessa olyckor på då? Jo golvet var förjäkligt halt och jag tror de flesta av oss som dansade hade problem att hålla kontrollen ibland. Tänk er då vilken prestation Bondok (han som snurrade med kjolar) gjorde.

När incident nummer två skedde så sprang jag med min ängladräkt för att fixa is för att dämpa svullnaden som kom med den kraftiga smällen i golvet. Vägen jag var tvungen att ta gick runt huset och alltså sprang jag utomhus min vita lilla dräkt med vingar. När jag sprang så fick jag för mig att jag skulle typ likna en ängel som svischade förbi så jag typ flaxade med armarna medan vinden blåste i mitt hår. Folk tittade på mig som om jag vore en crazy-person, men det brydde jag mig inte om.

Men trots det att jag sprang, och flaxade, så snabbt jag förmådde för att hämta is så kommer jag tillbaka till logen och ser att is redan kommit. Jag tänkte vara ängel som som en räddning, istället lyckades jag se ut som en galning som kom rännande genom gatan i natten.

Kommentarer
Postat av: Dina

hahahahahaha fan va roligt inlägg.
vet du hur sur jag blev på charlotte att hon lät dig vara bondoks assistent i hans dans?? Du hade ju massor att göra.

2008-05-05 @ 19:38:37
URL: http://diinas.blogg.se
Postat av: Dina

menar liksom du hade det tillräckligt stressigt så du skulle inte behöva stressa ännu mer

2008-05-05 @ 19:39:05
URL: http://diinas.blogg.se
Postat av: Emily

Vart du? Jag tänkte inte så mycket på det.. När Nadja gjorde sig illa så fick jag flipp i hjärnan typ. Kunde inte tänka klart liksom.
Var du där inne när Bondok grät? Han var så söt! Han grät för att det inte var så många som kom till Nadjas festival. Vad gör man när en man sitter och gråter för sånt liksom?

2008-05-05 @ 20:01:32
URL: http://lifeofemily.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0