Städning = skattjakt

Visst är det jobbigt att städa och hålla snyggt hela tiden? Jag är väl kanske inte ett praktexempel, i alla fall inte när det kommer till mitt eget lilla rum. Det ligger lite kläder här och en massa andra saker där. I mitt rum, som typ är 2,5 x 3,5 meter eller något, så gör det en stor skillnad om ytan är halt täckt med kläder, väskor, skor och andra viktiga saker. Men det var inte det jag ville komma till, utan när man städar kan man komma att hitta saker som är jättegamla, och då menar jag inte ruttna äpplen eller liknande, utan till exempel en skarf man glöm man ägde osv. Men sen kan man hitta andra saker, och idag när jag städade hittade jag ett kuvert med femhundra kronor i. Det var pengar jag inte visste att jag hade så jag känner mig femhundra kronor rikare i alla fall. Jag ska städa lite oftare!

Nu måste jag dammsuga och sånt tråkigt också, men jag vill bara klargöra för er som tror att jag lever i ett bombnedslag, att så är verkligen inte fallet. Det är kul att överdriva ibland.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0